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tttplots-compare is a perl program (download here) that compares time-to-target plots or general runtime distributions for measured CPU times of randomized, stochastic local search algorithms, developed by Ribeiro and Rosseti (2013). This webpage describes a perl program to compare general time-to-target (or runtime distributions) plots for measured CPU times of randomized, stochastic local search algorithms. Given a pair of different stochastic local search algorithms A1 and A2, we describe a numerical method that gives the probability that A1 finds a solution at least as good as a given target value in a smaller computation time than A2, for the case where the runtimes of each of the two algorithms follow any runtime distribution, following closely Ribeiro, Rosseti and Vallejos (2012).

tttplots is a perl program (download here) that creates time-to-target (or runtime distribution) plots for measured CPU times, developed by Aiex, Resende and Ribeiro (2007). This webpage describes a perl program to plot time-to-target plots for measured CPU times that are assumed to fit a shifted exponential distribution. This is often the case in local search based heuristics for combinatorial optimization, such as simulated annealing, genetic algorithms, iterated local search, tabu search, WalkSAT, and GRASP (Aiex, Resende, and Ribeiro, 2002; Battiti and Tecchiolli, 1992; Dodd, 1990; Ten Eikelder et al., 1996; Osborne and Gillett, 1991; Selman, Kautz, and Cohen, 1994; Taillard, 1991; Verhoeven and Aarts, 1995). We discuss how tttplots are generated, following closely Aiex, Resende and Ribeiro (2002). Program tttplots.pl requires that gnuplot be installed on system.

FUTMAX provê informações detalhadas rodada após rodada sobre as condições exatas de classificação e o desempenho das equipes participando de diferentes competições futebolísticas. Para cada equipe participando de cada uma destas competições, FUTMAX informa o número de jogos já jogados e de pontos já conquistados; o número de pontos ainda a conquistar para garantir a classificação, independentemente de outros resultados dos adversários; e o número mínimo de pontos a conquistar para ainda manter chances de classificação, dependendo de resultados de outros times. Tais números são precisos e mais consistentes do que informações baseadas em estimativas de probabilidade de vitória. São resultados de um modelo matemático exato, que considera exaustivamente todas as possibilidades de combinação de resultados e que é resolvido através da técnica de programação linear inteira. Para maiores detalhes sobre a metodologia de cálculo, clique aqui.

 

Última atualização: 7/junho/2013